Boyun Ağrısı | Uzman Dr. Derya CAN

Boyun Ağrısı

Boyun ağrısı hayatının bir döneminde herkesin başına gelmiştir muhtemelen. Hele boyun tutulması olarak tabir edilen başın bir tarafa çevrilememesi durumu ne kadar da ağrılıdır. Ufak bir rüzgârda, duruş bozukluğunda veya stresli dönemlerde başımızı üzerinde taşıyan boynumuzda bir ağrı durumu olur.

Boyun ağrısının birden fazla nedeni olabilir. Boyundaki omurlarda meydana gelen disk fıtıkları bunlardan biridir. Eğer fıtığın boyutu ciddi derecede ise ve artık sinir dokusuna da baskı yapıyorsa kolda kuvvetsizliğe sebep olabilir. Bu kadar ileri vakalarda özellikle de yeni gelişmiş bir durumsa cerrahi operasyon en doğru seçenektir.

Hastanın boyun bölgesinde fıtığı var ancak ameliyat olmak istemiyor veya sinir dokusuna bası yapmamış ise proloterapi tedavisi uygulanabilir.

Boyun bölgesindeki omurlardaki kanal darlığı ise bazı ileri vakalarda ciddi sağlık problemlerine yol açabilmektedir. Bu hastalarda tedavi süreci daha uzun soluklu olabilmektedir çünkü vakaların çoğu kronikleşmiştir. Ancak hastalar tedaviyle uyumlu olarak gidebilirse; egzersizlerini aksatmayıp beslenmesine dikkat eder ve kendisine zarar verecek durumlardan uzak durabilirse iyileşme süreci hızlanabilir.

Boyun bölgesindeki fıtıklar dışında en sık ağrı nedeni boyundaki kaslardaki miyofasial ağrı noktalarıdır. Boyun kaslarındaki sıkışmalar, fibrozitler veya tetik nokta olarak adlandırılan yapılar ele kadar vuran, uyuşma şikâyeti de yapan ağrılara neden olabilmektedir. Bazı durumlarda sıcak uygulama ve masaj yeterli olabilirken çoğu hastada proloterapi tedavisi çözüm olabilmektedir. Bu hasta gruplarında modifiye proloterapi oldukça güzel bir seçenek olmaktadır. Tedavi sonrası sosyal yaşama dönüş hızlı olmakta, ağrı şikayetindeki azalmada kısa sürede başlamaktadır. Ancak beraberinde egzersiz ve sıcak uygulama önem taşımaktadır. Aynı zamanda altta yatan sebep varsa onun ortadan kaldırılması önemlidir. Mesela ağır bir sırt çantası tek omuzda taşınıyorsa bu sadece sırt değil boyun ağrısına da sebep olacaktır. Tedavi olurken hastanın bu alışkanlığını da değiştirmesi gerekmektedir.

Aslında baktığımız zaman vücudun kendi kendisini onarma gücü mevcuttur. Ama biz kendimize zarar veren durumlara devam ettiğimiz sürece vücut bu durumları onarsa da tekrar hasarlanma olacaktır. O yüzden bu durumları ortadan kaldırmak duruşumuzu düzeltmek birçok sorunu ortadan kaldıracaktır.

Bazen boyun ağrısı ile omuz ağrısı birbirine karışabilmektedir. Bunları birbirinden ayırt etmek ise en doğru şekilde fiziki muayene ile olabilmektedir.