El Ağrısı | Uzman Dr. Derya CAN

El Ağrısı

Bilek, el ve parmaklardaki ağrıların çoğu eklemlerdeki instabiliteden kaynaklanmaktadır. Eklemlerdeki ve bağlardaki dengesizlik çözülene kadar ağrılar devam edecektir. Eklem dengesizliği çoğunlukla eklemleri bir arada tutan ve harekete izin veren bağların aşırı gerilmesi, yıpranması veya hasarlanması nedeniyle oluşur. Bağ dokudaki bu hasar yıkıcı eklem hareketlerine sebep olarak eklemde hasarlanmaya kireçlenmeye neden olur. Eklemlerdeki bu dengesizlik, el ve bilek ağrısıyla ilişkili her duruma neden olur veya durumu kötüleştirir.

Bileklerde ve ellerde kronik ağrı, öncelikle modern bir yüksek teknoloji toplumunda insanların yaptığı iş türünden kaynaklanmaktadır. Eklem, kuvveti kaldıracak kadar güçlü olmadığında, ağrı genellikle belirli sporlar ve egzersizler tarafından şiddetlenir. Ek olarak, akıllı telefon sendromu ve başparmak ağrısı giderek yaygınlaşan ağrı şikayetleri haline gelmiştir. Üst ekstremitelerin tekrarlayan hareketleri bileklerin ve başparmakların bağ desteğini aşındırır. Aynı durum elini çok kullananlarda da gelişebilir, örneğin çok örgü ören kadınlarda veya ince el işçiliği yapan zanaatkarlarda. Sonuç, ağrı ve sertliğe neden olan gevşek eklemlerdir. Üçgen fibrokartilaj kompleksi (TFCC) gibi ani yaralanmalar da eklem instabilitesine neden olabilir. Yenileme seçeneklerin daha iyi bir seçim olacağı durumlarda kortizon veya ibuprofen gibi geleneksel tedaviler uygulanırsa, akut yaralanmaların kronik duruma dönüşme riski yüksektir. Bu tarz tedavilerde ağrı geçici olarak gider ancak sorun orada sebat etmektedir. Ve kronikleşmektedir.

Proloterapi el parmakları dahil bağ doku ve eklemin olduğu her bölgeye uygulanabilmektedir. Özellikle modifiye proloterapi ile hastalarımızdan aldığımız sonuçlar oldukça yüz güldürücüdür.

Carpal tünel sendromu gibi sinir sıkışma durumlarında da düşük doz dekstrozun sinir dokusunu tamir etme, besleme ve sıkışan bölgeyi gevşetme özelliklerinden faydalanmaktayız. Cerrahi operasyonla yapılan işlemi düşük doz dekstroz uygulaması ile yapabilmekteyiz.