Kalça Ağrısı | Uzman Dr. Derya CAN

Kalça Ağrısı

Kalça eklemi en hareketli eklemlerden biridir ve gün içinde sık kullanılmaktadır. Kalça ağrısı da kişilerde azımsanmayacak kadar sık görülmektedir. Sıklıkla bel ve kalça ağrısı birbirine karışmaktadır. Ağrı belden mi kaynaklanıyor yoksa kalçanın kendisinden mi onun tam olarak ayırdedilmesi gerekmektedir. Belinden ameliyat olan hatta platin vb takılan hastalarda bile bazen ağrılar geçmeyebilmektedir.

Kalça ağrılarının birden fazla nedeni olabilir. Bazı ağrılar kalça eklemindeki bağ dokudan ve kas dokulardan kaynaklanabilir. Bu tarz ağrılarda bağ dokular proloterapi ile tedavi edilebilirken kas dokusundaki tetik noktalar proloterapi  ile tedavi edilebilmektedir. Özellikle priformis sendromu bel fıtığı ağrısı ile karışabilmektedir.

Bir diğer kalça ağrısı sebebi ise eklem dejenerasyonundan(kireçlenmeler) kaynaklanan ağrılardır. İleri derecede olan eklem dejenerasyonlarında protez takılmaktadır ancak bu da ilerleyen zamanlarda hastaya problem olabilmekte revizyon ameliyatları zorlu geçmektedir. Protez ameliyatına giden süre ne kadar uzun olursa hasta için o kadar iyi olmaktadır. Aynı şekilde avasküler nekroz hastalarının da özellikle covid sürecinde kullanılan steroidlerden dolayı giderek sayılarının artacağı düşünülmektedir. Bu hasta gruplarında proloterapi, ozon tedavisinin kombinasyonları kullanılarak ve manuel terapi uygulanarak maksimum tedavi şansı elde edilebilir. Erken evrelerde başvuran hastalarda tedavideki başarı şansı yüksekken ileri evrelerde başvuranlarda tedavideki başarı oranı %70’e kadar düşmektedir.

HANGİ KALÇA AĞRILARI TEDAVİ EDİLEBİLİR?

1. -KALÇA KİREÇLENMESİ
    2. -AVASKÜLER NEKROZ