Kök Hücre Tedavisi (Stemcell )

Subkutanöz insan yağ dokusu rejeneratif tıpta çeşitli terapötik uygulamalar için kullanılan kök hücreler (mezenkimal stromal/MSC) için zengin bir kaynaktır.

Kişinin kendi yağ dokusu kaynaklı kök hücrelerin (ADSC’ler) klinik kullanımı, geniş bir yelpazedeki koşullarda umut verici sonuçlar nedeniyle hızla genişlemektedir.

Kök hücreler vücuttaki herhangi bir hücreye dönüşebilirler. Hasarlı olan bölgeye enjekte edildiğinde kök hücreler oradaki hücrelere farklılaşarak orada düzenli bir doku oluşturmaktadır.

Proloterapide dekstroz enjekte ederek vücudun o bölgeye tamirci hücrelerini göndermesi sağlanmakta ve iyileşme oluşmaktadır. Kök hücre tedavisinde ise direkt hasarlı bölgeye kök hücreler enjekte edilerek bölgesel olarak iyileşme sağlanmaktadır.

Lipocell karından alınan yağ dokusundan hazırlanmaktadır. Bu işlem ameliyathane ortamında anestezi veya sedasyon(uyutma) altında yapılabilmektedir. Yağ dokusu alındıktan sonra kök hücreler içinden ayrıştırılmaktadır.

Daha sonrasında ise hasarlı olan bölgeye direkt uygulanmaktadır. Stromal Vasküler Fraksiyon (SVF), fazla yağ dokusunun alınmasıyla elde edilen lipoaspiratın ürünüdür. Yağ alma işlemi sonucu ortaya çıkan ve atılabilir bir ürün olan Lipoaspirat, yağ doku kaynaklı kök hücreler (ADSC) olarak adlandırılan geniş bir kök hücre popülasyonunu içerir.Yağ dokunun stromal vasküler fraksiyonu (SVF), preadipositler, mezenkimal kök hücreler (MSC), endotelyal progenitör hücre, T hücreleri, B hücreleri ve mast hücrelerinin yanı sıra yağ dokusu makrofajlarının zengin bir kaynağıdır.

Tek seans yapılmaktadır. Tedavi edici bir yöntemdir ancak etkisi ortalama 6 ay sonra ortaya çıkmaktadır.

Kök hücre tedavisi en çok eklemlere uygulanmaktadır. Ancak hasarlı olan bölgede hiç normal hücre kalmadıysa; mesela diz kireçlenmesinde dizinizde hiç kıkırdak kalmadıysa kök hücre tedavisi faydalı olmayacaktır. Yani kök hücre tedavisinden en çok fayda gören hasta grubu erken evrelerde olanlardır.

Kök hücre tedavisiyle beraber aynı seansta veya öncesinde-sonrasında; proloterapi, nöroproloterapi, prp uygulanabilir.

Kök hücre tedavisi ; iltihaplı romatizmal hastalıklar, kanser hastalığına bağlı ağrılarda ve hamile-emzirenlerde uygulanmaz.

Kök Hücre Tedavisi Nedir?: SVF (Stromal Vascular Fraction) kişinin kendi karın yağından elde edilen bir enjeksiyon tedavisidir.

Kök Hücre Tedavisi Zararları: Kök hücre tedavisinde ilaç kullanılmadığı için vücuda bir zararı yoktur.

PRP – Kök Hücre Farkı: Genelde birbirine karıştırılan bu tedaviler birbirinden farklı yöntemlerdir. PRP kandan hazırlanırken, kök hücre tedavisi karın yağından elde edilmektedir.