NÖROPROLOTERAPİ | Uzman Dr. Derya CAN

noroproloterapitedavisigorseldrderyacanNöroproloterapi Nedir?

Nöroproloterapi; tendonlarda, bağlarda ve diğer bağ dokularında ağrıyı tedavi etmek için kullanılan bir tür enjeksiyon tedavisi olan proloterapi temel alınarak kurulmuştur. Nöroproloterapide de proloterapide olduğu gibi düşük dozda şekerli serum kullanılmaktadır.

Tanınmış bir proloterapist olan Yeni Zelanda’dan Dr. John Lyftogt, iltihaplı sinirlerin ağrıya sebep olduğunu tespit etmiştir. İltihaplı yüzeyel sinirlerin etrafına düşük dozda dekstroz enjekte etmenin aslında sinir iltihabını azaltmaya veya ortadan kaldırmaya yardımcı olabileceğini keşfetmiştir ve bu işleme perinöral enjeksiyon olarak adlandırmıştır.

Bu tedavi minimal girişimseldir. Yan etkileri yoktur ve etkiler hemen hissedilir. Seanstaki tedaviniz ortalama 15-30 dakika içerisinde tamamlanabilir. Enjeksiyondan hemen sonra günlük aktivitelerinize dönebilirsiniz.

Bu arada, günlük yaşantınıza devam ederken, enjeksiyon sinirlerinizi iyileştirmeye devam etmektedir. Bu tedavi iki şekilde çalışabilir. Biri sinir uçlarınızdaki iltihabı azaltmaktır. Ağrı kesici ilaçlar ve ağrı kesmeye yönelik yapılan enjeksiyonlar gibi diğer tedaviler genellikle bu tür inflamasyonu düzeltmez sadece baskılar. Ancak nöroproloterapi sinirlerdeki mevcut hastalığı baskılamak değil tedavi etmektedir. Enflamasyon azalmaya başladığında, ağrı önemli ölçüde azalmakta ve bununla birlikte daha iyi işlev gördüğü fark edilecektir. Bununla birlikte, tam ve kalıcı bir sonuç elde etmek için prosedürün birkaç kez tekrarlanması gerekebilir.

Enflamasyonu azaltmanın yanı sıra enjeksiyon, ağrı mesajlarını alan ve ileten sinir uçlarındaki belirli reseptörleri de bloke edebilir. Reseptörler bloke edildiğinde, ağrı sinyalleri beyne ulaşamaz ve bu ağrı hissetmeyeceğiniz anlamına gelir.

En iyi sonuçları görmek için ortalama 6 ila 8 seanslık enjeksiyona ihtiyaç olmaktadır, ancak bu seans sayısı hastadan hastaya değişmektedir.  Bu, hastanın tıbbi geçmişinin değerlendirilmesine, hasarın nedenine ve yaşanan ağrının türüne bağlıdır. Nöroproloterapi tek başına uygulanabileceği gibi aynı seansta diğer tedaviler (proloterapi vb. tedaviler) ile beraber de uygulanabilir.