Omuz Ağrısı | Uzman Dr. Derya CAN

Omuz Ağrısı

Omuz ağrısı gün içindeki konforumuzu hatta gece uykularımızı dahil etkileyen bir ağrıdır. Kimi hastalar kol hareketleri ile olan ağrılardan bahsederken kimisi gece omzunun üzerine yatamadığından ağrıdan uyuyamadığından bahseder. Kimisi yemek yapma hatta yemek yeme eylemini yaparken bile ağrı hissederken kol hareketlerini yapamadığı için saçını bile tarayamayan hastalar olabilmektedir.

Omuz ağrısı ile başvuran hastalara çekilen MR’larda sıklıkla kaslarda tendinit olduğu görülmekte ve buna yönelik medikal veya cerrahi tedaviler yapılmaktadır. Halbuki bu hasarların nedeni omzu taşıyan bağ dokunun hasarı olabilmektedir. Eğer bağ dokuya bakılıp muayenesi yapılmadan (ki bu dokular MR’da görülmemekte ve gözden kaçmaktadır) direkt olarak tendinit tedavi edilmeye çalışıldığında istenilen sonuç alınamamaktadır. Hatta steroid enjeksiyonları ile daha da çok hasar verilebilmektedir. Bazı durumlarda da yapılan cerrahi işlem sonrası omuz hareketleri oldukça kısıtlanıp donuk omza kadar ilerleyebilmektedir.

Donuk omuz dediğimiz durumda ise omuz hareketleri yok denecek kadar azalmıştır. Tüm bunların birden fazla sebebi olabilmektedir. Bazen geçirilmiş bir travma veya kaza, bazen geçirilmiş bir ameliyat, son zamanlarda ise covid 19 aşısı olanlarda veya hastalığı geçirenlerde bu şikayet görülmektedir.

Bazı omuz ağrıları ise yansıyan ağrıdır ve boyun ile sırt bölgesinden kaynaklanabilmektedir. Bu durumlarda sadece omuza yönelik tedavi yapmak da hastanın şikayetlerinin iyileşmesini sağlamayacaktır.

Omuz ağrılarında eklemi hareketlendirmek için hyaluronik asit enjeksiyonları, bağ dokuyu tamir etmek için proloterapi enjeksiyonları, tendonları ve kas dokuyu tedavi etmek için Proloterapi enjeksiyonu ve ödemi azaltmak için de prolozon enjeksiyonları yapılabilmektedir. Özellikle donuk omuz gibi hareket kısıtlılığı olan vakalarda ise egzersiz veya fizyoterapi ile beraber yapılması da tedavinin etkinliği arttıracak ve iyileşmenin hızlı olmasını sağlayacaktır.

Bu tedaviler ile sadece donuk omuz ve omuz eklemine bağlı ağrılar değil sık görülen omuz çıkığı da tedavi edilebilmektedir. Omuz çıkığı yaşayan hastalarda bağ ve kas doku kuvvetlendirilerek tekrar omuz çıkığı olması engellenmeye çalışılmaktadır.

HANGİ OMUZ AĞRILARINDA UYGULANABİLİR?

NONSPESİFİK OMUZ AĞRILARI
OMUZDAKİ KAS TENDİNİTLERİ