Proloterapi | Uzman Dr. Derya CAN

ProloterapitedavisigorseldrderyacanPROLOTERAPİ NEDİR ?

Proloterapi 80 yılı aşkın süredir uygulanan bir tedavi yöntemidir.  1950’lerde Dr. George Hackett tarafından proloterapi ismi koyularak klinik uygulamada standartlaştırılan ve gözden geçirilen bir tedavidir.

Vücuttaki bağ doku hasarı ve aşırı kullanım nedeniyle eklemlerde oluşan instabilite ve buna bağlı kas-iskelet sistemi ağrıları ve eklemlerde kireçlenmesi olan hastalarda etkili bir tedavi olduğu gösterilmiştir.

Proloterapi zayıflamış eski işlevini kaybetmiş eklemleri, kıkırdakları, bağ dokuyu ve tendonları kuvvetlendirerek eski haline getirmek için kullanılan bir enjeksiyon şeklidir, hücrelerin ve dokuların büyüme-iyileşmesine neden olduğu gösterilmiştir. Proloterapi enjeksiyonu ile vücuda hasar olduğuna dair bir uyarı gönderilmiş olur. Bu sayede vücudun kendini tamir mekanizması devreye girerek kan akımı ile tamirci hücreler hasarlanmış alana gönderilerek o bölgede bir onarım süreci başlar.

Bu onarım sürecinin başında ağrı şikayeti bazı kişilerde bir miktar artabilirken bazı kişilerde azalmaktadır. Onarım süreci ilerledikçe yeni dokular oluşup o bölge eski işlevine kavuştukça kişilerdeki ağrı şikayeti de geçmekte ve kalıcı bir şekilde hasar ortadan kaldırılmış olmaktadır.

Proloterapi, vücudun kendi kendisini tamir etmesini uyararak ağrılı, zayıf ve işlevini kaybetmiş bölgenin tekrar eski haline dönmesini sağlayan cerrahi olmayan enjeksiyon yöntemiyle yapılan doğal bir tedavi yöntemidir.

Proloterapi sanatının bir kısmı enjekte edilen solüsyon olmakla birlikte, birçok proloterapist solüsyon olarak hipertonik dekstrozu kullanır. Biz kliniğimizde düşük dozlarda dekstroz (şekerli serum) kullanmaktayız . Solüsyonumuzun içeriğinde şekerli serum(dekstroz) haricinde herhangi bir madde ve ilaç bulunmamaktadır. Aynı zamanda şeker hastalarına da uygulanabilmektedir. Sadece kanser hastaları, romatizmal hastalığı olanlar ve gebe-emziren hastalarda uygulanamamaktadır.