Rejeneratif Enjeksiyon Tedavileri | Uzm. Dr. Derya CAN

REJENERATİF TIP NEDİR?

Rejeneratif tıp, doku ve organları iyileştirmek ve yaşlanma, hastalık veya hasarlar nedeniyle kaybedilen işlevi geri kazandırmak için yeni tedaviler geliştirmeye ve uygulamaya odaklanmıştır.

İnsan vücudunun kendini iyileştirme konusunda doğal yeteneği mevcuttur. Ciltteki bir kesi kendi kendisini tamir eder, kırık kemikler iyileşir ve karaciğerin birkaç hafta içinde kendini yenileme özelliği vardır. Bilim adamları vücudun bu doğal iyileşme yeteneğini inceleyerek tedavi modeli geliştirmede temel almışlardır.

Bazı hastalıklar ve durumlar kronikleşmektedir. Kronikleşen hastalıklarda vücudun kendini tamir mekanizması devre dışı kalmaktadır. Kalp hastalığı, felç, diyabet ve osteoartrit uzun süreli ve kendi kendine çözülemeyen kronik durumların örnekleridir. Çoğu durumda, semptomlar ilaç veya tıbbi cihazlarla yönetilebilir.

Rejeneratif tıp, vücudun kendi kendisini tedavi etme mekanizmasını uyarmaktadır.  Vücudu onarmak, yenilemek ve eski sağlıklı durumuna geri getirmek için destekleyen tedavileri aramak ve keşfetmek rejeneratif tıbbın konusudur. Özellikle kronik durumlarda rejeneratif tıp oldukça etkili olmaktadır.

Doğum öncesi cerrahi müdahalelerden yaşam boyu süren dejeneratif ve sakatlayıcı koşullara yönelik tedavilere kadar, rejeneratif tıp tedavileri vücudun kendi kendini iyileştirme tepkisini harekete geçirmesini sağlar. Çok çeşitli tıbbi uzmanlıklarda hasta bakımındaki bu gelişmeler, optimal sağlık ve yaşam kalitesini genişletmek ve sürdürmek için yeni çözümler sağlamaktadır.

"Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır. Sayfa içeriğinde tedavi edici sağlık hizmetine yönelik bilgiler içeren ögelere yer verilmemiştir. Tanı ve tedavi için mutlaka hekiminize başvurunuz."