Hyaluronik Asit Enjeksiyon Tedavisi

Hyaluronik asit dediğimiz madde insanın eklem kıkırdağında doğal olarak bulunan bir maddedir. Diz eklemindeki kayganlığı sağlayarak kıkırdak hücrelerini koruyucu etkisi vardır. Gonartrozda (eklem kireçlenmesinde) ,eklem içi hyaluronik asit seviyesi azalır, eklemin beslenmesi ve kayganlığı azalır, eklemin yük taşıma kapasitesi azalır.

Eklem içine enjekte edilen hyaluronik asitin esas etkisi ağrıyı kesmek değildir. Esas etkisi, eklemde eksilen hyaluronik asidin yerine konularak eklem kayganlığını sağlamak ve kıkırdağın dayanıklılığını artırmaktır. Sağlıklı beslenen ve kayganlığı artan eklemde ağrılar da azalır. Eklemin yük taşıma kapasitesi artar.

Günümüzde hyaluronik asitli sıvıların bir çok çeşidi vardır. İçerisinde bulunan hyaluronik asitlerin yoğunluğu birbirinden farklıdır ve aynı zamanda içerisinde peptid bulunduranlar veya MSM (metilsülfanilmetan) bulunanlar vardır. Bu çeşitlerden bazıları eklem içindeki bağ dokunun da iyileşmesini sağlarken bazılarının da ödem giderici etkileri vardır.

Altı ayda bir veya yılda bir yapılan tek dozluk enjeksiyonlar vardır. Bu ilaçlar sosyal güvenlik kurumları (SGK) tarafından ödenmemektedir.

Bu tedavi yöntemi; kliniğimizde Proloterapi, PRP, Nöroproloterapi, Prolozon gibi tedavi yöntemleri ile kombine edilmektedir.

İleri yaşlardaki hafif ve orta şiddetli osteoartritlerde, ağır ancak cerrahi müdahale ilgili riski bulunan hastalarda uygun ve güvenli bir tedavi yöntemidir.

Hyaluronik Asit Enjeksiyon Nedir?:

Hyaluronik Asit Enjeksiyon Zararları:

Kolajen enjeksiyonu – hyaluronik asit enjeksiyon tedavisi farkı: