PRP Tedavisi

PRP, Platelet Rich Plasma kelimelerinin baş harflerinden oluşan ve hastanın kendi kanının alınarak santrifüj edilip kanın içerisindeki hücrelerin ayrıştırılması ile elde edilen bir maddedir. Bu madde platelet(kan pulcukları) bakımından zenginleştirilmiş plazmadır. Plazmanın içeriğinde kanın pıhtılaşmasına yardımcı olan ve platelet adı verilen hücreler ile vücutta onarımı sağlayan ve hücre büyümesini destekleyen çeşitli proteinler mevcuttur.

Proloterapide enjekte edilen  dekstroz vücutta bir tamir mekanizmasını tetikler ve o bölgeye tamirci hücrelerin gelmesini sağlar. PRP Tedavisinde ise kandaki yüksek konsantrasyonlardaki büyüme faktörlerini ve tamirci hücreleri doğrudan o bölgeye ileterek tendon onarımı ve rejenerasyonunun doğal iyileşme sürecini artırmayı amaçlar.

PRP’nin osteoartrit(eklem kireçlenmeleri), meniskopati, tendinopatiler vb birçok kas iskelet sistemi hastalığının tedavisinde kullanımı vardır. PRP’nin tendonları, ligamentleri, menisküsleri  ve eklem kıkırdağını güçlendirdiği gösterilmiştir. PRP ayrıca eklemlerde sinovyum ve kıkırdaktan türetilen hücrelerden eklem(sinovyal) sıvısının sentezini de arttırır.

PRP hazırlamak için kan tahlili yaptırır gibi kanınız alınır ve santrifüj yöntemi ile ayrılarak kullanılır. Trombositlerin salgıladığı büyüme faktörleri, kolajen üretimini ve tendon kök hücrelerinde gen ve protein ekspresyonunu artırarak doku iyileşmesini uyarır. Bu büyüme faktörleri ayrıca kan akımını hızlandırır ve kıkırdakların daha sert ve esnek hale gelmesini sağlar.

PRP tedavisi, proloterapi, nöroproloterapi, prolozon tedavisi ile beraber aynı seansta uygulanabilmektedir. Kliniğimizde bel ağrısı, diz ağrıları, kalça eklem ağrıları, avasküler nekroz, sırtboyunbaş ağrıları gibi birçok alanda uygulanabilmektedir.

PRP tedavisi bir bölgeyi tedavi etmek için 2-4 hafta aralıkla ortalama 2-4 seans uygulanmaktadır. Aynı seansta veya farklı seanslarda Proloterapi de uygulanabilmektedir.

Enjeksiyon sonrası 3 gün ağır aktivitelerden kaçınma sonrası normal faaliyetlere dönülebilmektedir.

PRP tedavisine doktorunuz muayenesi sonrası karar verecektir.

PRP tedavisiiltihaplı romatizmal hastalıklar, kanser hastalığına bağlı ağrılarda, hamile ve emzirenlerde uygulanmaz.

PRP Nedir?: Kas yaralanmaları, tendon yaralanmaları, eklem dejenerasyonu gibi rahatsızlar için kullanılan kişinin kendi kanından hazırlanan bir enjeksiyon tedavisidir.

PRP Tedavisi Zararları: PRP tedavisi uzman ellerde, steril bir ortamda yapıldığında doğru uygulama ile zararsız olarak yapılabilmektedir.

PRP Tedavisi – Proloterapi Tedavisi Arasındaki Fark Nedir?: Proloterapi, hasarlı dokunun iyileşmesini tetiklemek için dekstroz kullanırken, PRP tedavisi kişinin kendi kanından elde edilen tamirci hücreleri ve büyüme faktörlerini kullanır.

29 - 8 = ?