Eksozom Tedavisi

EKSOZOM

Eksozomlar, hücreler arası iletişimde rol oynayan, çeşitli proteinler, lipitler, mRNA ve mikro RNA gibi moleküller içeren, nanometre ölçeğinde küçük keseciklerdir. Bu tedavi, vücudun kendi iyileşme sürecini teşvik ederek doku onarımını ve yenilenmesini desteklemeyi amaçlar.

Eksozom tedavisi doku onarımını hızlandırmakta ve iyileşmeyi teşvik etmektedir.

Eksozom tedavisi vücutta iyileşmeyi güçlendirmek için uygulanan, hedef hücrelere faydalı molekülleri taşıyarak vücudun kendini onarmasına ve yenilenmesine, ortopedik yaralanma, yaşlanma karşıtı uygulama ve bazı dejeneratif hastalıkların tedavisinde kullanılan yeni nesil bir tedavi yöntemidir.

Ülkemizde de son yıllarda adı duyulmaya başlayan bir kök hücre kaynaklı fakat hücresiz (asellüler) tedavi yöntemidir.

Eksozom üretim süreci yaklaşık 1-2 hafta süren, özel laboratuvar koşulları gerektiren zorlu ve hassas bir yöntemdir. Göbek kordonu kaynaklı mezankimal kök hücreler cGMP (current Good Manufacturing Practices; İyi Üretim Uygulamaları) laboratuvarında uygun kültür yöntemi ile çoğaltılmaktadır. Elde edilen eksozomlar uygun saflaştırma yöntem ile saflaştırılmaktadır. Son ürün halini alan eksozomlar homojen süspansiyon olarak steril şekilde soğuk zincir ile saklanmaktadır.

Uygulamanın sağlıklı olabilmesi için üretilen eksozomların kalite standartları önem arz etmektedir.

Ağrı tedavisinde eksozom, özellikle eklem kıkırdak hasarı, eklem kireçlenmesi, tendon yaralanmaları ve diğer yumuşak doku hasarlarının tedavisinde kullanılmaktadır. Eksozomların içindeki moleküller, hasar görmüş dokuların iyileşme sürecini hızlandırır, iltihaplanmayı azaltır ve doku onarımını destekler.

• Kıkırdak Hasarları ve eklem kireçlenmesi: Eksozomlar, kıkırdak dokusunun yenilenmesini teşvik ederek osteoartrit gibi eklem hastalıklarının tedavisinde kullanılır. Enjeksiyonlar, iltihabı azaltır ve kıkırdak hücrelerinin (kondrositlerin) çoğalmasını destekler.
  • Kas ve Tendon Yaralanmaları: Eksozom tedavileri, kas ve tendon yaralanmalarının iyileşme sürecini hızlandırır. Özellikle tendinit ve tendinozis gibi kronik yaralanmalarda, eksozomlar iltihabı azaltır ve tendon hücrelerinin yenilenmesini destekler.
  • Kemik İyileşmesi: Eksozomlar, kırıkların daha hızlı ve düzgün bir şekilde iyileşmesine yardımcı olur. Kemik hücrelerinin (osteoblastların) aktivitesini artırarak kemik dokusunun yeniden oluşumunu destekler.
  • Bağ yaralanmaları: Bağ dokusunun (ligamentlerin) yenilenmesini teşvik eden eksozomlar, bağ yaralanmalarının tedavisinde de etkilidir. Bu tedavi, spor yaralanmaları ve diğer travmatik durumlarda hızlı iyileşme sağlar.

Eksozom Nedir?:

Eksozom Tedavisi Zararları:

Eksozom – Kök Hücre Tedavisi Farkları:

29 - 4 = ?