Migren Tedavisi

Migren Nedir?

Migren ciddi semptomları olan ve kişinin günlük yaşamını etkileyen bir baş ağrısı çeşididir. Baş ağrısı ile bazı semptomlar da görülür. Bunlardan en sık görülenleri; mide bulantısı, kusma, konuşma zorluğu, uyuşma veya karıncalanma, ışığa ve sese duyarlılık. Migren tipi baş ağrısı hemen hemen her yaş grubunda görülmekle beraber kadınlarda erkeklere göre daha sık görülmektedir. Migrenin verdiği rahatsızlıktan kurtulmak istiyorsanız artık biliyorsunuz migren tedavisi mevcut.

Migrenin Belirtileri Nelerdir?

Migren tipi baş ağrıları kroniktir ve migren tedavisi mümkündür. Ataklar halinde görülür. Auralı ve aurasız olanlar vardır. Kişiler ağrı sırasında hissettiklerini şu şekilde tariflerler; titreşen, zonklayıcı, delici, vuran ve zayıflatıcı. Ayrıca şiddetli, donuk, sabit bir ağrı gibi de hissedebilir. Ağrı hafif olarak başlayabilir. Ancak tedavi olmadan orta ila şiddetli hale gelebilir. Migren ağrısı en sık alın bölgesini etkiler. Genellikle başın bir tarafındadır, ancak her iki tarafta da olabilir veya bir taraftan diğerine kayma olabilir. Çoğu migren atağı yaklaşık 4 saat sürer. Tedavi edilmezlerse veya tedaviye yanıt vermezlerse 72 saatten bir haftaya kadar uzayabilir. Auralı migrende ağrı bir aura ile başlayabilir.

Migren semptomları, ağrının başlamasından 1-2 gün önce başlayabilir. Bu, prodrom aşaması olarak bilinir. Bu aşamada; yemek yeme isteği, depresyon, yorgunluk veya düşük enerji, sık esneme, hiperaktivite, sinirlilik, boyun tutulması görülebilir.

Auralı migrende aura prodrom evresinden sonra ortaya çıkar. Aura olarak görme, işitme, hareket ve konuşma ile ilgili durumlar olabilir. Bu durumlardan bazıları; konuşma zorluğu, yüzünüzde, kollarınızda veya bacaklarınızda karıncalanma hissi, şekiller, ışık çakmaları veya parlak noktalar görme, geçici olarak görüşünüzü kaybetmek.

Bu aşamalardan sonra migrenin ağrılı atak dönemi başlayacaktır. Bu, gerçek migren ağrısının meydana geldiği evrelerin en akut veya şiddetli olanıdır. Atak evresi semptomları, saatlerden günlere kadar sürebilir. Migren belirtileri kişiden kişiye değişebilir. Bu Belirtiler Neyi İçerebilir?

Migrendeki bazı belirtiler şunları içerebilir;

-Işığa ve sese karşı artan hassasiyet
-Mide bulantısı, kusma
-Baş dönmesi veya baygınlık hissi
-Başınızın bir tarafında, sol tarafta, sağ tarafta, ön veya arkada veya şakaklarınızda ağrı
-Nabız gibi atan ve zonklayan baş ağrısı
-Atak aşamasından sonra, kişide genellikle ruh hali ve duygularda değişiklikler olur. Bunlar, öforik ve son derece mutlu hissetmekten çok yorgun ve kayıtsız hissetmeye kadar değişebilir. Hafif, donuk bir baş ağrısı devam edebilir.

Bu aşamalardaki semptomlar, bunların süreleri, yoğunluğu kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bazı kişilerde basamakların kimi atlanabilir direkt baş ağrısı başlayabilir.